Bourgondische Maaltijd

De Klapper van de laatste zaterdag in het dorp wordt dit jaar ingevuld door de Bourgondische Maaltijd met maar liefst 1200 personen!

U bent zaterdag 31 augustus 2024, 12 uur, van harte welkom aan te sluiten bij de tafel van 350 (!) meter lang. Heel het dorp heeft de mogelijkheid een Bourgondische maaltijd te nuttigen, inclusief bijpassend drankje.

Niemand minder dan Graaf Floris IV zal deelnemen aan deze dorpse maaltijd. De Graaf zal op grootse wijze worden binnen gehaald in Katwijk aan den Rijn. De schutters van Sint Agatha en het Sint Jorisgilde zullen met vliegende vaandels en tromgeroffel de Graaf vergezellen vooraf gegaan door de DVS. Een spektakel en maaltijd van de hoogste plank.

U wordt exact om 12:00 uur verwacht op de Kerkstraat of Kerklaan. Neem met uw entree bewijs plaats aan de tafel en laat u verrassen en serveren op Bourgondische wijze.

Koop vooraf uw feestpakket (entreebewijs) voor 7,50 euro. Het pakket bevat:

🎩  Een outentieke barret voor deze feestelijke maaltijd.

🍶 Een fantastisch houten Oranjevereniging Mok om uw drankje tijdens de maaltijd te nuttigen.

🥘 Een Bourgondische maaltijd mede mogelijk gemaakt door Keurslagerij Vooys en Bakkerij Haasnoot.

🪘 Een eerste rangs zitplek voor de spectaculaire intocht van Graaf Floris IV.

🪙 Na afloop wordt de enige echte 800 jaar Katwijk aan den Rijn munt geslagen. U ontvangt één van de 1500 geslagen exemplaren.

De feestpakketten zijn de vanaf vandaag verkrijgbaar bij Kluswijs Katwijk en aan de Middeleeuwse kar bij diverse evenementen zoals de openingsavond vanaf 20 uur op de Turfmarkt.

Zolang de voorraad strekt, want: op=op!