augustus, 2024

24aug10:00- 16:00Avonturenpark "Het Ridderrijk”10:00 - 16:00

Informatie

Hoera! Katwijk aan den Rijn bestaat 800 jaar! Dat moeten we uiteraard vieren. Op zaterdag 24 augustus gaan we in het ‘s-Heerenschoolbos 800 jaar terug in de tijd, naar de middeleeuwen. Het ‘s-Heerenschoolbos, achter de Wilbert, wordt omgetoverd tot Avonturenpark “Het Ridderrijk.” In de middeleeuwen ging het er allemaal iets anders aan toe dan nu. 800 jaar geleden waren er nog geen spelcomputers, elektrische steps of een Monkey Town om naar toe te gaan als het regende. In “Het Ridderrijk” speelde de jeugd heel andere spellen en vermaakte zich uitstekend. Ook voor de ouders wordt het een waar spektakel deze dag.

Verspreid over de dag zullen er verschillende shows worden gehouden:

• Een valkenier die zijn roofvogels tentoon zal stellen en schitterende shows zal geven.
  • Altijd al met een echte ridder de strijd aan willen gaan? Dat kan tijdens de Kiddy Battle.
  • Op het demoterrein wordt er een geweldige riddershow opgevoerd door een professioneel team.

Buiten de shows om zijn er nog tal van andere activiteiten in “Het Ridderrijk”:

• Pijl en boog schieten
  • Middeleeuwse spelen
  • Modern vlaggenroof (lasergamen)
  • Klim- en klauterbos
  • Springkussens
  • Pony rijden (mogelijk gemaakt door Vereniging Ponyclub van Paridon)
  • Broodjes bakken op kampvuur
  • Touwladder klimmen

In “Het Ridderrijk” is er ook voldoende horeca waar u uiteraard iets te drinken kunt halen. Er worden ook heerlijke broodjes hamburgers en pulled pork bereid op een BBQ-smoker, dit is echt een aanrader!

Het belooft een dag te worden met een vol programma waar iedereen zich uitstekend kan vermaken. De exacte tijden van de shows worden later bekendgemaakt. De dag duurt van 10.00 uur tot 16.00 uur.

(Zaterdag) 10:00 - 16:00