Het boek “Van Wassenaer in Catwijck aan den Rijn” en de film “800 jaar Katwijk aan den Rijn”

Vrijdag 5 juli was de aftrap van de feestelijkheden rondom de verjaardag van ons dorp met de

presentatie van het boek “Van Wassenaer in Catwijck aan den Rijn” in de Dorpskerk. Na het welkomstwoord door voorzitter Jan de Winter voerde de baron van Wassenaer en de burgemeester het woord. Waarbij door beide werd uitgesproken dat ze uitzien naar de feestelijkheden in augustus.

Onder applaus van de aanwezigen, waaronder de commandeur van de Ridderlijke Duitsche Orde Balije van Utrecht baron Snouckaert van Schauburg en barones Louise van Wassenaer van Catwijck – Wiarda, werden de eerste twee exemplaren van het boek uitgereikt aan burgemeester van Katwijk, Cornelis Visser en de heer van Katwijk, Arent baron van Wassenaer van Catwijck.

Aansluitend was de première van de film “800 jaar Katwijk aan den Rijn”. Deze film is gemaakt door RTV Katwijk en werd met een knipoog naar het verleden aangekondigd door Adri van Beelen. Daarna was er nog een gezellig samenzijn in het Dorpshuis.

Het boek “Van Wassenaer in Catwijck aan den Rijn” telt 512 pagina’s en 1300 foto’s. Het boek laat de grote veranderingen zien, die ons dorp in de afgelopen 800 jaar heeft ondergaan. Het boek zal tijdens het Najaarsfeest te koop zijn in de Open Hof aan de Rijnstraat tijdens de openingsuren van de tentoonstelling “800 jaar Katwijk aan den Rijn”.

Bekijk de boekpresentatie en filmpremière met deze link.